3. januára 2017

Kardamómový chlebík s bielou čokoládou a mandľami


Krásne voňavý chlebíček. Ja skrátka zbožňujem vôňu sladkého, a tento chlebíček je to pravé pre mňa. Kombinácia kardamómu, mandlí a bielej čokolády to zas vyhrala. Keďže kardamóm je jednoznačne moje obľúbené korenie a podľa mňa najvoňavejšie, tak som nemohla nijak inak ako z neho urobiť tento famózny chlebíček. Už len hlavne aj preto, že napriek mojej láske k nemu som s ním piekla iba raz. Pri vymýšľaní ďalších chutí to bolo v tomto prípade jasná voľba: mandle a biela čoko to vyhrali na celej čiare. Dúfam, že vám bude chutiť ako nám. 
Na fotke tak môžete vidieť moje dnešné raňajky: kardamómový chlebík a Latte zo sladkého zemiaku (recept nájdete tu).  




Ingrediencie:
120g masla
100g práškového cukru
3 vajíčka
200g hladkej múky
pol lyžičky sódy bikarbóny
štipka soli
150ml kefíru
100g bielej čokolády
12 toboliek kardamómu (podľa toho ako to chcete mať silné/ voňavé), tobolky prerežeme a semiačka podrvíme
2 hrste plátkových mandlí

25cm chlebíková forma
170°C


Postup:

Trúbu zapneme na 170°C, chlebíkovú formu vystelieme papierom na pečenie. Maslo vyšľaháme s cukrom. Po jednom prišľaháme vajíčka. Do inej misky preosejeme múku so sódou a soľou. Múku na striedačku s kefírom zamiešame do masla. Na záver do cesta zamiešame rozdrvené semiačka kardamómu, mandle a bielu čoko. Pečieme zhruba hodinku. 

Dobrú chuť
K :)
  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára