30. augusta 2016

Citrónovo kokosová bábovka s cukinou

 
Ďalší krásne voňavý recept na "klasickú" bábovku. 
Tiež na vás všade kukajú cukiny? Zapnem net kuknem FB a jeden recept za druhým na cukiny, o obchode ani nehovorím... Tak prečo nie. Vrhla som sa do toho aj ja. Zväčša vo všetkých receptoch bol kakao, alebo čokoláda. Ale ja som mala chuť na niečo osviežujúce, hlavne pokiaľ mám triciadky vonku. A čo z tých mojich chutí vzniklo? Voňavá citrónová, veľmi vláčna bábovka, v ktorej v strede sa ukrýva kokosový džem. Ten naozaj zbožňujem. Žiaľ už som mala doma len polovicu pohára, ale vám odporúčam dať aspoň 250g. Je to vážne pecka. Ak náhodou nepoznáte kokosový džem, určite si ho kúpte. Má absolútne neopísateľnú chuť niečo ako kokosový karamel.  
A teraz pome k cukinám. Neviem ako v iných receptoch, ale v tejto bábovke to rozhodne cítiť nie je. Dám ruku do ohňa, že vám nikto nedôjde na to, čo v tom v skutočnosti je. Takže ak máte doma "ja cukinu nejem" tak to skúste s touto bábovkou. Verte mi, že zmizne veľmi rýchlo a potom im môžete prezradiť, čo v tom bolo :). Zdravé sladké :). Tak šup na trh, do záhrady, alebo do obchodu a kúpte si hneď 3 cukiny. Bude vám to chutiť.

Ingrediencie?
200g hnedého cukru (kokosový by bol super)
180ml oleju
3 vajíčka
2 veľké citróny (kôra)
60ml citrónovej šťavy
480g hladkej múky
2 lyžičky prášku do pečiva
1 lyžička sódy bikarbóny
štipka soli
360g cukiny (očistenej, postrúhanej a vyžmýkanej)
maslo na vymastenie 
250g kokosového džemu (kúpite v Ázijskom obchode, môže sa volať aj Kaya džem) 
kokos na vysypanie

bámovková forma
165°C  

Postup:

Do veľkej misky dáme cukor, olej a vajíčka a vyšľaháme. Pridáme kôru z 2 citrónov, šťavu z citrónu  a zamiešame. Do misky preosejeme múku, sódu, prášok do pečiva a soľ a spracujeme na tuhšie cesto. Pridáme postrúhanú a poriadne vyžmýkanú cukinu a zapracujeme robotom.  
Trúbu zapneme na 165°C . Formu vytrieme maslom a vysypeme kokosom. Polovičku cesta dáme do formy, na cesto nejak nakydáme džem. Snažte sa ho dávať do stredu nie moc blízko okrajov alebo vnútra formy. Na džem dáme zbytok cesta a posypeme kokosom. Formu dáme do predohriatej trúby a pečieme zhruba 70minút. Pre istotu si to po 60 minutách skontrolujte.

Dobrú chuť
K :)  




Moc som tým fotkám nedala, ja sa priznám. Ale keď som mala takú strašnú chuť a tá krásna vôňa....
 

3 komentáre:

  1. Také používám cuketu při pečení,ovšem s kokosovým džemem jsem ještě nepracovala.Zkusím sehnat a bábovku upeču,díky za inspiraci:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rádo sa stalo. Kokosový džem je pomerne dosť hustý a lepkavý. A najlepšia konzumácia ako Nutella veľkou lyžicou rovno do úst :).
      V klasických potravinách ho ani hľadať nemusíš. Rovno choď do Ázíjskeho obchodu. Tam určite budú mať alebo ti povedia kde sa dá kúpiť.

      Odstrániť
  2. Také používám cuketu při pečení,ovšem s kokosovým džemem jsem ještě nepracovala.Zkusím sehnat a bábovku upeču,díky za inspiraci:-)

    OdpovedaťOdstrániť