9. marca 2016

Karibská bábovka


Mám veľmi rada bábovky a veľmi rada skúšam nové a nové. Moja najobľúbenejšia bábovka je ale tá, ktorú robí moja mama, úplne klasická čokoládovo vanilková bábovka. Táto bábovke je ale hneď za ňou. Neskutočne voní, kto povedal že láska prechádza cez čuchové bunky má veľkú pravdu. Zamilovala som sa na prvé pričuchnutie. Krásne voní po banánoch, vanilke a jemne po rume. Keď do nej zakusnete pocítite aj vôňu a chuť kandizovanej pomarančovej kôry (až ma to prekvapilo), recept na domácu pomarančovú kôru nájdete tu.

Ingrediencie:
400g hl. múky
0,25 lyžice prášku do pečiva
230g cream cheesu
112g masla
200g hnedého cukru
4 vajíčka
2 stredne veľké banány
60ml rumu
1 lyžička vanilkového extraktu
100g vlašských orechov
30g čokolády
kandizovaná pomarančová kôra (podľa chuti)

maslo na vymazanie
strúhanku na vysypanie (, alebo múku)

forma na bábovku
165°C

 

Postup:

Trúbu zapneme na 165°C s ventilátorom. Formu na bábovku vytrieme maslom a vysypeme pokiaľ možno strúhankou ak nie tak múkou. Do misky dáme múku spolu s práškom do pečiva a odložíme. Do druhej misky dáme cream cheese a maslo. Ponorným šľahačom vyšľaháme. Pridáme cukor a poriadne zašľaháme, trvá to zhruba 5 minút. Po jednom zašľaháme vajíčka. Do cesta pridáme rum a vanilku a zašľaháme.   Nakoniec pridáme orechy, kandizovanú pomarančovú kôru a čokoládu nakrájanú na kúsky a zamiešame do cesta. Cesto dáme do pripravenej formy, pečieme 60 minút.  

Dobrú chuť
K :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára