31. júla 2015

Nutellový Veniec


Nutella, kto by túto čokoládovo lieskovcovú pomazánku nepoznal....
Doma sme dnes nemali absolútne žiadne ovocie ale zato sme mali neskutočnú chuť na škoricové osie hniezda ale ani Cream cheese doma nebol na polevu. Tak som použila recept na Cinnabons Rolls akurát som škoricu s maslom nahradila Nutellou a orieškami a ceto som zavinula do kruhu. Veľmi mi ale chýbala tá úžasná škoricová vôňa a tak som celý veniec posypala hnedým cukrom so škoricou. Neskutočná vôňa. A ani nikomu nevadilo že sa nám byt trošku pri pečení oteplil...


Ingrediencie:
1 balíček kvasníc 
250ml teplého mlieka
30g krupicového cukru (ak vôbec treba)
70g masla (roztopeného)
štipka soli
2 vajíčka
500g hladkej múky75g hrozienok
250ml Nutelly
hrsť nasekaných orechov
1 vajíčko na potretie
1 lyžice hnedého cukru
1 lyžička škorice

plech
180°C


Postup:


Do teplého mlieka dáme krupicový cukor a práškové kvasnice. Zamiešame a necháme vzísť kvások. Do misky nasypeme múku so štipkou soli, do stredu dáme roztopené maslo a vajíčka, na vrch nalejeme kvások, ručným robotom spracujeme. Veľkú misku potrieme z vnútra olejom a dáme do nej cesto. Cesto dáme do trúby nakysnúť. Pred posledným zamiesením do cesta nasypeme hrozienka zamiesime cesto a dáme do trúby nakysnúť. 
Na pomúčenej doske vyvaľkáme cesto na obdĺžnik zhruba 50x 35cm. Cesto potrieme Nutellou a posypeme orieškami. Mne po pravde moc potieranie Nutellou moc nešlo nech som skúšala nôž, stierku, ... a to som mala Nutellu pekne povolenú, keďže vonku je 30°C. 
Cesto rolujeme na dlhšej strane, prenesieme ho na plech vystlaný papierom na pečenie a ešte ho dáme zhruba na 15 minút podkysnúť do trúby. Plech s nakysnutým vencom vytiahneme, trúbu zapneme na 175°C. Veniec dáme do vyhriatej trúby piecť zhruba 35 minút. Po upečení necháme vychladnúť a krájame. 

Dobrú chuť
K :)
  

Inšpirácia: Milovala som závin z kysnutého cesta, ktorý robila moja mamina + hore spomínaný Cinnabon Roll :).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára