15. marca 2015

Dolky pečené v rúre


Pečené šišky, teda dolky sú ďalší pokus zistiť, ktorý recept na šišky mi bude najviac vyhovovať, a ktoré šišky sú podľa mňa najlepšie. 
Či sú pečené, vyprážané, plnené, alebo neplnené, pre mňa sú to všetko šišky. Tieto šišky sú podľa mňa niečo ako "zdravšie šišky", pre mňa sú zatiaľ jednoznačne lepšie Citrónové šišky bez kysnutia. Tieto kysnuté, pečené šišky sú chuťovo dobré pripomínajú mi skôr buchty, ako šišky. Nenechte sa mnou odradiť, ja som evidentne typ na smažené šišky a buchty zvlášť.  

Ingrediencie:
500g polohrubej múky
40g múčkového cukru
300ml plnotučného mlieka
20g kvasníc
štipka soli
kôra z jedného citrónu
40g masla
2 žĺtka
2 lyžice rumu

30ks
180°C


Postup:

Do veľkej misky dáme múku, do menšej misky dáme cukor, mlieko zahrejeme na príjemnú teplotu pre prst :). Do inej misky rozdrobíme kvasnice, pridáme lyžicu cukru a lyžicu múky(z misiek) a zalejeme ich 100ml teplého mlieka. Zakryjeme a necháme v teple vzísť kvások. Do teplého mlieka dáme rozpustiť maslo. Do misy s múkou dáme postrúhanú kôru z citróna, práškový cukor, soľ, mlieko s roztopeným maslom a kvások. Vypracujeme mäkké a pružné cesto. Cesto premiestnime do veľkej misy poprášime trochou múky, zakryjeme a dáme na teplé miesto kysnúť. Ja na to používam trúbu rozohriatu na 50°C. Cesto nám vykysne zhruba za 45 minút na dvojnásobnú veľkosť. Cesto premiestnime na dosku poprášenú múkou. Z cesta vyrobíme rovnako veľké guľky, ktoré dáme na plechy potiahnuté papierom na pečenie a potrené maslom. Guľky prikryjeme čistou utierkou a necháme ešte polhodinku kysnúť. Trúbu zapneme na 180°C. Šišky pečieme 20-25minút. 
Po vychladnutí potrieme džemom, alebo Nutellou, alebo ich môžte po vychladnutí naplniť. 

Dobrú chuť
K :)  


Zdroj: F.O.O.D (február)    

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára