24. decembra 2014

Tahini guličky


Tieto guličky si robievam raz za čas aj cez rok. Celkom sa mi ale hodia aj na Vianoce. Vlastne veškeré guľky obalené v kokose sa podľa mňa hodia na Vianoce. V týchto nie je cukor ani múka za to je v nich kopec opečených a podrvených orieškov, med a tahini pasta. Jéj ja mám ďalší zdravý recept do zbierky :). 
Tahini, keby ste náhodou nevedeli je sezamová pasta vyrobená z drveného sezamu a soli. Používa sa aj na prípravu Humusu

Ingrediencie:
100g podrvených orieškov (ja rada používam slnečnicové oriešky v kombinácii s mandľami  a sezamom, ale kľudne si urobte vlastnú kombináciu)
50g kokosu
30g hrozienok (pokrájaných na malé kúsky)
30g postrúhanej čokolády (nemusí byť)
2 lyžice medu
2 lyžice tahini
1 lyžička škorice
kokos na obalovanie  


Postup:

Podrvené oriešky opečieme nasucho (pozor nespáliť) a nasypeme do misky. Do misky pridáme kokos, hrozienka, postrúhanú čokoládu, med, tahini a všetko dobre spracujeme. Ak to nedrží spolu (hmotu zmačkneme spolu a skúsime tvarovať guličku, malo by to ísť veľmi ľahko) pridajte podľa chuti tahini alebo med, alebo ak je to moc mokré pridajte kokos, alebo oriešky, alebo čokoládu. Z tejto divnej hmoty vytvarujeme guličky a obalíme ich v kokose.
Skladovať ich nemusíte v chladničke.

Dobrú chuť
K :)



Inšpirácia: Apetit

1 komentár: