22. decembra 2013

Medvedie labky


Medvedie labky sú neodmysliteľnou súčasťou našich Vianoc....
A teraz po pravde: Medvedie labky sú asi najvačšia láska môjho partnera a ja ich pečiem kvôli nemu. Musia byť mäkké a veľké..... Inak povedané je to pekná robota odhadnúť o koľko viac masla treba dodať oproti receptu a potom pečenie.... hop alebo trop..... :)
Recept mám z časopisu dobré jedlo a je naozaj skvelý. Mám veľmi rada chuť tohoto cesta  neviem čím to je. Či kombináciou strúhanej čokolády s orieškami a škoricou, alebo len tým čím viac cesta zjem tým menej roboty s tým mám :). Tento rok som použila zdedené formičky po mojej babičke. Pozrite sa ako sú skvelo urobené aby stáli. Fakt krása. 

Ingrediencie:

100g hladkej múky
100g polohrubej múky
50g mletých orechov
50g postrúhanej čokolády 
1 lyžička škorice
50g práškového cukru
125g masla (ja dávam zhruba 150g)

100g práškového cukru
5 lyžičiek vanilkového cukru (kľudne dajte aj viac ja sypem od oka)

formičky na labky
175°C

Postup: 

Do misky preosejeme múku, pridáme orechy, škoricu, cukor, čokoládu a maslo. Spracujeme a dáme odležať do chladničky na 2 hodiny. Vychladnuté cesto vtláčame do formičiek. Ja si pomáham kuchynským nožom, ktorým odkrajujem z cesta. Formičky dáme na plech a pečieme 12-15 minút podľa veľkosti formičiek pri teplote 175 °C. 
Po upečení necháme chvíľku vychladnúť, potom labky vyklopíme a obaľujeme v zmesi práškového a vanilkového cukru. 

Poznámka pre mňa: Peč 12 minút v týchto formičkách, potom otvor trúbu omakaj zatvor a peč ešte 2 minútky. 

Dobrú chuť
K :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára