4. augusta 2013

Choco- peanut cheesecake


Mňam mňam mňam. Toto je skvelá kombinácia, arašidové maslo a čokoláda a to celé zabalené vo forme cheesecaku. Žiaľ nestihla som ani vytiahnuť foťák. Ale myslím, že si to viete každý dobre predstaviť. Takže dobrú chuť a poriadne si to užite :).

Ingrediencie:
220g keksov (ja som použila Esíčka, čiže som musela pridať 2 lyžice kaka)
60g masla
trošku mlieka

120g čokolády
900g cream cheese
60g cukru
štipka soli
lyžička vanilkového extraktu
4 veľké vajcia
5 veľkých lyžíc (nešetrite a dajte poriadne kopcové lyžice :) )


Postup:

Trúbu predohrejeme na 180 °C, na spodok tortovej formy, vo veľkosti 24cm, vyložíme papierom na pečenie (obvod obkreslíme podla formy a potom vystihneme). Keksy dáme do robota a rozdrvíme ich. Zmiešame s maslom, ak to bude príliš sypké prilejeme trošku mlieka. Masu upatláme na spodok tortovej formy a dáme piecť na 15 minút. Necháme vychladnúť, po vychladnutí obalíme tortovú formu z vonku potravinárskou fóliou, aby nám kekse nepremokli. 
Rozmixujeme cream cheese (tak 3 minutky nech sa zväčší objem). Pridáme cukor a mixujeme ďalej, pridáme soľ, vanilkovú esenciu a mixujeme ďalej. Pridáme vajíčka, po jednom ich zamixujeme. Náplň rozdelíme na 2 časti. Vo vodnom kúpeli roztopíme čokoládu. Po vychladnutí zamiešame čokoládu do jednej polovice. Do druhej polovice zamiesame arašidové maslo. Ja som mala s kúskami arašidov ale verte mi ako by to mohlo niekomu vadiť :) ?! Ako posledný krok postupne nalievame najskôr arašidovú náplň potom čokoládovú náplň potom arašidovú a opäť čokoládovú. Dáme do pekáča s vriacou vodou a dáme piecť na pol hodinku. Potom vypneme a necháme dôjsť v uzavretej trúbe. Po vychladnutí pripravíme čokoládovú polevu a polejeme ňou cheesecake.


Na polevu: 150g čokolády, 100g šľahačky, 1 lyžica medu. Toto všetko dáme do hrnca a zahrievame na miernom ohni kým sa čokoláda nerozpustí. Miešame. 


Dobrú chuť
K :) 


Inšpirácia: Martha Stewart 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára