10. júla 2013

Chinois


Tento koláč mám veľmi rada. Povedala by som, že toto sú asi moje najobľúbenejšie raňajky aké poznám. Krém vo vnútri je aj po upečení krásne vláčny a tá chuť.... Na foto nevyzerá ale verte mi je to veeeeľmi dobré. Rozhodne to nie je suchý koláč. Každý slimáčik ma v sebe lahodný krém, verte mi čím je ho viac tým je to lepšie.  Niekedy si odkrajujem iba slimáčiky inokedy ho krájam ako tortu. Skrátka ako chcem :).

Ingrediencie:
Cesto:
400g hladkej múky
50g kryštálového cukru 
polovica kocky droždia
100ml mlieka
90g masla
2 ks vajíčok
soľ

Krém:
500ml mlieka
150g kryštálového cukru
3 žĺtka
2 polievkové lyžice vanilkového cukru
80g hladkej múky
hrozienka namočené v štamprlíku rumu alebo viac podľa toho koľko ich tam chcete mať
čokoláda nakrájaná na kúsky (množstvo je tiež na Vás ja dávam tak za hrsť)

26cm forma na korpus
180°C

Postup:

Najskôr si urobíme kvások: do vlažného mlieka dáme cukor a rozdrvené droždie. Necháme to odpočívať tak 15 min. Medzitým dáme do misky múku, maslo, vajce, soľ, kvások a necháme nakysnúť. 
Kým nám vykysne cestíčko urobíme si krém. 
Žĺtka s cukrom vyšľaháme do peny. Pridáme múku. Mlieko dáme variť s vanilkovým cukrom a varíme, kým sa cukor rozpustí. Mlieko pridáme po troškách k vajíčkam. Nakoniec dáme hmotu späť do hrnca a varíme (a miešame) dokým nám celý krém nezhustne. Ja do krému pridávam po troškách aj rum v ktorom som mala namočené hrozienka. Ale dávajte pozor aby ste tam toho nedali príliš potom by bol krém moc tekutý. Do vychladnutého krému zamiešame čokoládu a hrozienka. 
26cm formu vymažeme maslom a vysypeme múkou. Odoberieme 1/3 cesta. Vyvaľkáme ho na okrúhlu placku, ktorú položíme na na spodok formy. Zbytok cesta rozvaľkáme na čo najtenšie, natrieme krémom a zrolujeme ako štrúdľu. Takto pripravený koláč krájame na cca 8cm a ukladáme vedľa seba do formy. Potrieme vodou s cukrom a vložíme do NEVYHRIATEJ trúby, ktorú zapneme na 180°C. Na spodok trúby vložíme pekáč s vriacou vodou. Pečieme zhruba 35minút. 

Inšpirácia: Ja už ani neviem. Tento recept mám už dlho a pečiem tento koláč pomerne často.

Dobrú chuť
K :)   

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára